Monday, December 14, 2009

21

Iunie 2009, Madrid.

Cladura mare, mon cher. Trei generatii naduseau din greu pe stradutele madrilène, urcand spre orasul vechi cu gandul la berea rece din frigiderul de acasa. Generatiile 2 si 3 gandeau mai mult, ca generatia 1, care e slaba ca un tzar, nu stim la ce se gandea. N-am mai rezistat si, loviti de gandul cel bun, ne napustim pe jumatate morti de sete intr-o carciumioara. Ma preling pe un scaun de bar si, pana sa zic ceva, trei pahare uriase si reci erau aliniate in fatza noastra si barmanul era deja cu mana pe maneta de la scula de muls berica. I-am aratat omului cu degetul (in spaniola) ce bere vroiam si pe urma ii dam cu firma-n cap: "una aqua, please, mai nene, ca asta micu nu bea bere." S-a lungit ala la fatza si am citit in ochii lui un dispretz asa de adanc, ca nici faptul ca am ras cu Hal Batran cate o bere de caciula fara sa rasuflam nu ne-a mai spalat rusinea. Am poshtit dup-aia cu tata cea de-a treia bere ca sa nu ne facem prea rau de rahat sub privirile nedumerite ale aluia mic care nu intelegea nimic din rusinea pe care o aducea familiei.

Tot Iunie 2009, Bucuresti, o saptamana mai tarziu

Locatia: carciuma, au bord de la lac, broaste, salcii, luminite, greeri. Gasca mare, baeti si fete cu care am fost la liceu, la oaste, la facultate. Oameni grei, la propriu si la figurat, cu care am trecut prin multe si cu care am impartit multul sau putinul fiecaruia. Tocmai spuneam povestea de mai sus, sub ochii uimiti ai Juniorului, care tot nu intelegea ce-I problema. Ii explic foarte serios ca varsta legala de consumat bauturi alcoolice in Romania e de 14 ani. Pretenul D., fara sa clipeasca, imi spune tandru: "Ba umflatule, de cand ai plecat multe s-au schimbat! Acum e 12." "Asa e", zic si ceilalti in cor. Si ca nu cumva Ala Micu sa creada ca facem misto, hop si ospatarul cu o bere spre el: "Serviti un Peroni?"

Nota 1: colegii de scoala ai Aluia Mic stiu acum ca in Europa varsta legala de pilit in carciuma e 12 ani


Nota 2: in Arizona, tanarul are voie sa se duca la razboi, sa poarte arma, sa omoare si sa fie omorat in numele democratiei de la varsta de 18 ani, dar nu are voie sa bea pana la 21.

No comments:

Post a Comment