Monday, December 17, 2007

Am fost in Romania (partea 1) ...


... si am avut parte de toata gama de experiente pe care pana acum le citeam in ziar la rubrica "Ce au patit vizitatorii straini in Romania" si radeam in sinea mea de ei si spuneam: "Ce alintati!".

Dar dupa ce a trebuit sa dau spaga la vama 100 de dolari ca sa intru in tzara, asa de kiki, ca aveam pasaport american si 2 geamantane de lucruri de dat la tara de pomana (mai era si o geanta cu electronice, dar asta e alta poveste), dupa ce la BCR (cand am vrut sa schimb niste bani) una m-a facut mincinos ca cica nu am decat carnet de sofer in US si n-am buletin de America, sefa ei mi-a declarat cu scarba ca ala nici macar carnet de sofer nu e, ci permis de sedere temporara (Doamne, si se uita la mine cu un dispret suveran, ca stie ea mai bine), si sefa sefei mi-a spus clar ca face ceva pe pasaportul meu american, ca nu poate sa-l bage in baza de date, si ca ce vina are ea ca mi-a expirat pasaportul romanesc, sa ma duc sa schimb bani la o casa de schimb, ca aia schimba la "oricine", dupa ce am avut de lucrat cu niste meseriasi care mai mult nu au venit si pana la urma si-au bagat picioarele si ne-au lasat balta, dupa ce am facut 5 km in 1 ora jumate prin Bucuresti in 101, dupa ce am vrut sa iau un taxi si am fost refuzat pentru ca domnul sofer n-avea chef, am avut brusc un dor cumplit de America asta asa nenorocita cum e ea si m-am carat invartindu-ma, insotit la vama de privirile banuitoare ale vamesilor care se intrebau ce dracu' am avut eu de facut o saptamana in Romania si cu mine jurandu-ma ca mai calc in Romania peste alti 10 ani.

…….

Atunci cand la marele Magazin Cora nu mi-a fost acceptat Master Card-ul pentru ca nu avea PIN si cand mi s-a explicat ca ei nu accepta carduri emise de una din bancile “alea” care nu cer PIN (intamplator cea mai mare banca din lume) mi s-a parut ceva aproape normal si cand am realizat ca tutele alea de la raionul de electrocasnice nu aveau habar de ce vindeau, dar in schimb aveau chiloti cu shnuruletz in cur si tatuaje pe care le aratau cu darnicie la toti clienti, mi-au devenit chiar simpatice.


Ce alintat am devenit si eu!

Si cand vamesul american mi-a confiscat carnatii de Plescoi, o bucatica de pastrama uscata cu urme de muscaturi si doua cepe rosii de apa am simtit asa un drag de el, ca mi-a venit sa-l pup! Eram acasa!



Fie painea cat de rea
tot mai buna-n tara mea
U S A

No comments:

Post a Comment