Monday, September 15, 2008

Romanul, comersant vestit

Avand eu nevoie de o simpla icoana mititica, m-am dus repejor s-o cumpar de la Biserica Romaneasca din Glendale, AZ. Cea mai mare din parcare. Ma duc la ghiseu, imi iau pozitia de plecaciune la ferestruica si cer politicos o icoana. Raspunsul vanzatorului, bashtan sef peste trepadushii aciuiati pe langa biserica (adeca persoana importanta, nu vre-un proaspat volintir, vreau pentru ca sa subliniez): “Ha???” Si gata, m-a dat afara uitindu-se crancen la mine si infacand cosuletul, pleca iute sa faca o tura printre enoriasi ca sa le insface dolarasul.



Mi-am luat coada intre picioare si umilit tot am plecat spre casa. In drum spre, am avut gandul cel bun si m-am oprit la Biserica Greceasca. Ne dam jos din masina si intrebam un oarecare ce freca menta prin parcare: “De unde putem sa cumparam niste icoane?” Zice ala: “Vedeti ca in cladirea aia mica e magazinul bisericesc, au icoane cate vrei”. Si au avut: un perete intreg de incoane de toate felurile, dimensiunile, si daca cumva ce vroiai tu nu era acolo, ti-o ordonau si saptamana urmatoare o aveai.

Ha???

No comments:

Post a Comment