Friday, June 26, 2009

Dilema lui Nea Fane

Unde sa ne facem vacanta anul asta?

In Romania, asta e clar, sa-l vedem pe Mon Perica, dar cat poti sa stai in Romania? Dupa ce calatoresc zece mii de milisoare pana in Europa, nu e pacat sa stau pironit intr-un singur loc? Ba da, mi-am zis eu si m-am apucat de facut itinerarii prin Europa. Ce-i vine romanului mai la indemana cand zice Europa? Italia, bineinteles, ca toti avem ceva de Badea Cartan in noi.

Dupa ce am facut planuri vreo 3 saptamani, dupa ce aproape am rezervat case, vile, camere prin Golful Napoli si pe una din cele 7 coline, dupa ce am anuntat de planuri pe toti prietenii din US si Romania, am inceput sa primesc raspunsuri si sfaturi. Toate aveau un numitor comun: nu te duce in Italia ca te bat macaronarii! Primul gand a fost sa ignor sfaturile si sa ma duc ca American si sa vorbesc englezeste tot drumul. Idee relative buna, dar ce avea 2 cusururi: 1. nici Americanii nu sint prea iubiti acolo si 2. cand te calca unul pe picior primele cuvinte care-ti ies din gura sint: “casca ochii-n pizda ma-tii de bou chior!”, vorbe dulci ce nu au nimic comun cu engleza si care te dau de gol imdediat.

Si asa am ajuns in Spania, cu Barcelona cap de lista, urmata de Madrid si Sevilla. Detaliile itinerariului mi-au fost lasate discret pe cap, Mon Perica zicand sa hotarasca Ala Micu’ si Ala Micu’ zicand neaos ca-si baga pula-n ea de programare ca l-am confuzat destul cu Italia, apoi Spania, un pic de Germanie si Romania pe deasupra. El vrea la Londra si-n Irlanda, dar daca nu se poate atunci ne face un hatâr si merge cu noi in Spania. De ce nu trebuia sa fac si eu astfel de hatâruri cand aveam 16 ani?!?

Pana la urma am decis: 4 zile Barcelona, 1 zi Zaragoza, 4 zile Madrid. De la Barcelona la Madrid cu masina inchiriata, dormit o noapte in Zaragoza. In Barcelona stat in oras 4 zile, in Madrid mers in fiecare zi in alta parte, Toledo, Segovia, El Escorial. Ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ se va vedea mai jos.

No comments:

Post a Comment